Slö, slö, slö...

är nog de ord som beskriver mig allra bäst här och nu i kväll. Tillbringar fredagskvällen uppkrypen i soffans mest nersuttna hörn med gosiga varma filtar runt om mig och bara njuter av att just den där så högt eftertraktade fredagskvällen faktiskt till slut har infunnit sig. Och visst kan man väl ändå tycka att efter fem hela dagars slit och släp i vardagens ekorrhjul så borde man vara fullt berättigad till den denna fredagslathet.  

Kvällens tv-tittande har gått i musikens tecken, som så många andra fredagar tidigare. Först har man genomlidit, nej då så dåligt var det inte, en och en halv timmes Idol 2008. Det finns en och annan av de tävlande som är riktig bra. Favoriten för kvällens tävling blir nog Alice, en jättebra röst utan att det låter minsta lilla surt och det till en låt som passar hennes röst riktigt skapligt. Jag tror däremot att Yazmina kommer att åka ut ikväll. Hon är absolut jättesnygg men vad hjälper det när det känns så tråkigt, både scenframträdandet och röst. Tyvärr. Men sådan är leken, någon ska ut. Vi får väl se om jag får rätt, det vet man aldrig. I väntan på resultatet kollar jag in Singing Bee och kan förstås inte låta låta bli att sjunga med, till grannarnas förskräckelse. Men det får de tåla en fredag som den här :)

Hoppas ni alla har en riktigt härlig fredagkväll och får en underbar dag i morgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0