Säg att jag är hypokondriker...

och inte håller på att åka på en så där förtretlig förkylning igen. Efter den mardrömslika förkylningen jag kom hem med från Stockholm och tjejmilenhelgen och som också fick äran att följa med till Kefalonia och Grekland fruktar jag att ännu en gång råka ut för något liknande. Jag tycker att min dos av monsterförkylningar med råge är uppnådd för 2008, särskilt som med tanke på att jag gick in i detta år med en rejäl släng av influensa (utslagen hela nyårshelgen, men inte av alkohol som många andra utan av irriterande baciller eller om det nu var virus, vem vet?). Jag vill inte bli förkyld. Jag vill inte råka ut för den evinnerliga hostan som jag alltid drabbas av vid förkylning och som jag bara nyligen lyckats bli av med efter den senaste omgången. Jag vill vara frisk. Så säg att jag bara inbillar mig dessa förkylningsymtom jag känner i bröstkorgen. Säg att jag bara är paniskt rädd att drabbas efter att ha hört att kollegan på jobbet är förkyld. Låt oss alla hålla tummarna för att jag är en riktig hypokondriker.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha så farligt hade det nog inte varit om jag fått syn på dig ;)

2008-10-28 @ 01:01:37
URL: http://karroooo.blogg.se/
Postat av: Jullan

Förkylningar orsakas alltid av virus. Bakterier ställer till med större skada.

2008-10-28 @ 15:19:19
URL: http://wildlake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0