Så var måndag i morgon igen...

Det var ju bara någon sekund sedan jag satt här i soffan och gladde mig över att det var fredag kväll och hela den långa sköna helgen låg framför mig. Och nu är det söndag kväll. Hur kan det komma sig att de två dagarna under helgen går så mycket fortare än två dagar i veckan? Någon som har ett svar? Och visst måste det väl ändå vara så att det är fler måndagar än fredagar på ett år? Något annat kan jag helt enkelt inte tro, framför allt så här på de sista skälvande timmarna på söndag kväll. En ny vecka borde också innebära förhoppningar om att just precis den här veckan ska bli underbar, ja kanske t o m den bästa veckan i ens liv. Inte för att jag direkt förväntar mig något så storslaget, jag har ju inte ens något speciellt inplanerat under veckan. Men kan ju aldrig veta, kanske är det denna vecka som kommer att ändra ens livsbana, kanske tas ett livsavgörande beslut, vem vet. Så därför borde man inte ha måndagångest så här på söndagens småtimmar utan i stället känna förväntan. Men, som Tony Irving skulle säga, just nu är det tyvärr fördel ångest. Förhoppningsvis känns det bättre i morgon kväll när man överlevt veckans första dag.

Igår var jag ut till Birsta och kollade in lite hundprylar. Det närmar sig en vecka i taget innan det är dags att hämta det lilla knyttet. Kollade in en säng till jycken, en sådan som Viggo har. De är kanske inte de allra flashigaste men definitivt funktionsdugliga och lätta att rengöra. Det är förstås en hel del som måste införskaffas innan vovven kommer hem så det är nog bäst att hålla nere min egen shopping och istället satsa pengarna på det här. Förhoppnings kan mamma hitta de halsband som Viggo hade innan han hade vuxit upp och så kan Troy (utan att ha sett valpen ännu är det det namnet som gäller, men man får väl se när man träffar honom om det passar) ärva de efter sin farsa :)

Inget mer bloggning för i kväll, tror jag iaf, vi får väl se. Hoppas att ni får en toppenmåndag och en härlig vecka då kanske just det där speciella inträffar. Jag håller tummarna för er och för mig själv också för den delen :)

Kommentarer
Postat av: Partypingla

Lite inlägg om Timrå nu :) Tyckte du sa de skulle komma igen.... Kanskeb de ätit förmånga kanelbullar :)

2008-10-06 @ 11:21:10
Postat av: Anne Sofie

Vart kommer Viggo från? Ser söt ut! Lycka till med kommande valpen!

2008-10-06 @ 19:45:55
Postat av: Veronica

Viggo kommer från Kjellbergets kennel i Harmånger. Han är gudomligt söt men också väldigt busig emellanåt.

Jag längtar förstås till valpen kommer, vad annars :)

2008-10-06 @ 21:01:59
URL: http://veronicasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Annette

Tack för din kommentar i min blogg.

Lycka till med hunden!



Kram Annette

2008-10-06 @ 22:06:00
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: karro

Hej. trodde minst sagt du inte skulle höra av dig igen ;) Men det där med hundgrejset var något som mamma och pappa listade ut helt själva så jag hade inte klämt ur mig något om det. Lite löjligt med ursäkter kanske men vill inte du skall tappa förtroende för mig att kunna behålla en hemlighet..



men jag får allt ta och komma förbi med bilen å titta på hundvalpen när den kommer! Sett bilderna, SÅÅ söt :) vilken av dem är det du skall ha? Jättespännande:)



Hum, tentan gick sådär. Svårt att veta hur mycket man skall skriva osv. Och vårt första PM grupparbete skall också räknas in i betyget för att få godkänt på tentan och det arbetet gick riktigt åt pipsvängen så får se om man lyckas med ett litet Godkänt iallafall :)Hoppas!

2008-10-07 @ 01:10:28
URL: http://karroooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0