Grey's Anatomy måste bara vara...

världens bästa tv-serie, iaf just nu. Mmm, jag är helt såld och bara njuter varje liten sekund och den evighet som de förbaskade pauserna för reklam varar känns alldeles olidlig. Vad är det då som gör den här serien så där fantastisk? Jo, helt enkelt för att den har allt en bra serie behöver. Snygga människor, härligt galna människor, intriger, romantik, sjukhusmiljö (aldrig fel, hur länge har det inte gått hem för Cityakuten), tragedi, jag säger bara "you name it". Suck, nu måste jag stå ut en hel vecka till nästa gång. Det är nästan så att jag önskar att kommande vecka ska rusa fram så det blir dags för ännu ett avsnitt av Grey's Anatomy. I och för sig ska man väl inte önska att tiden ska rusa fram. För varje vecka, ja för varje timme, minut och sekund som klockan tickar fram blir man tyvärr bara äldre och äldre och det känns kanske inte alla gånger så där riktigt trevligt (även om alternativet inte är att föredra). Så därför väljer jag att inte önska en veckas framfart i marchfart utan väntar tålmodigt dag för dag på nästa episod.

När jag läser igenom vad jag skrev i stycket ovan så inser hur otroligt ytlig jag måste låta. Här står världen och lilla Sverige inför en enorm finanskris och en väntande lågkonjunktur som enligt vissa förväntas bli depression (kan det verkligen vara illa? Lågkonjunktur, visst, men depression, antagligen/förhoppningsvis inte) och jag bara svamlar om något så oväsentligt som en löjlig tv-serie. Tja, vad ska jag säga till mitt försvar? Jag kan iaf säga att jag givetvis är ytterst intresserad av vad som händer just nu och läser det mesta av det jag kommer över. Och visst, vi står just nu inför en mycket osäker framtid. Det är dock därför jag väljer att bortse från detta här i min blogg. Överallt kan man läsa en massa ödesprofetior om krisen och ibland funderar jag om inte medias exponering av den förvärrar lågkonjukturen. Media är duktiga att skrämma upp människor, kanske mer än vad som nödvändigt är. Och människor rädda för sin ekonomiska framtid tenderar att konsumera mindre och minskad konsumtion torde leda till lågkonjunktur. Så därför tänker jag härmed inte fortsätta mina funderingar kring den finansiella krisen. Man vill ju inte bidra till att konjunkturen försämras, eller hur ;). Jag kommer som vanligt att fortsätta med mina ytliga funderingar, det kan ni lita på. Och som ett extra litet bevis på detta måste jag bara säga (något som ni inte har hört tidigare eller hur?): jag längtar tills valpen kommer :)

Kommentarer
Postat av: Jullan

Håller fullständigt med dig! Greys Anatomy rules! Och ibland behöver man faktiskt få bry sig om ytliga saker oxå...sådeså.....

2008-10-08 @ 23:28:45
URL: http://wildlake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0