En mycket trevlig söndag...

har jag haft idag. Absolut ingenting att klaga över så idag slipper ni mitt vardagliga jämmer. Skönt, va? Dagen började ute i Birsta där jag stämt möte med en kompis för lite fika. Det var rätt länge sedan vi sist sågs så det fanns ett och annat ämne som krävde uppdatering. Det var givetvis skönt att höra att hon mådde så bra, hon väntar en liten kille om så där en sex veckor. Spännande. Hon såg så där härligt lycklig ut som bara gravida kan göra :).

Måste också berömma mig själv att jag inte shoppade något i Birsta, är trots allt kanske inte allra värsta shopaholicen och det får man ju räkna som goda nyheter, eller hur?

Efter fikat hade jag planerat att ge mig ut i naturen och fotografera lite bilder. Och för ovanligheten skull begav jag mig inte till mitt drömparadis Åstön. Istället styrde jag kosan mot Viksjö. Jag hade väl kanske inte direkt tänkt att åka ända dit men hur det nu var så hamnade jag där slutligen. Stannade till i Stavreviken för lite bilder och svängde senare av ner till Västanåfallet. Efter höstens regnande var det extra mycket vatten i fallet. Västanåfallet är underbart, så har ni vägarna förbi i detta område så rekommenderar jag verkligen att ni tar er dit. Därefter blev det en snabb visit till stugan innan jag sedan svängde Snyggis ut på vägarna igen och hamnade hos morbror och moster. Där hittade jag också en till moster och mamma och Viggo så givetvis blev det en massa surrande, vad annars när man träffar på släkten, ni vet, den där världens bästa släkt som jag har :).

Sammanfattningsvis en mycket trevlig dag med inslag av i stort sett det mesta som gör livet värt att leva. Nu gäller det bara att bevara känslan till i morgon bitti och få den att räcka veckan ut. Jag hoppas inte att det är ett mission impossible :)

Här är ännu en omgång av lite höstbilder. Håll till godo :)


Stavreviken




I närheten av Västanåfallet




Västanåfallet




Trots sen höst och nattfrost har inte alla blommmor gett upp...




...det samma gäller dessa rosor, otroligt




Och bara för att det är just höst, en svamp




Viggo, min valps pappa




Är det här inte ett lustigt fenomen ute på landsbygden?

Kommentarer
Postat av: idah

okej :) favvo låt då?:)

2008-10-12 @ 23:41:14
URL: http://fortsattrockaienfrivarld.blogg.se/
Postat av: ida

Alla dom är bra :) Jag får väll lägga upp topp 10 jag med ;D

1. Livin on a prayer

2. Born to be my baby

3. These days

4. Always

5. In these arms

6. Have a nice day

7. Livin in sin

8. Stick to your guns

9. Love me back to life

10. summetime :)



2008-10-13 @ 00:15:47
URL: http://fortsattrockaienfrivarld.blogg.se/
Postat av: Anonym

japp det finns det verklige:)

2008-10-13 @ 00:43:28
URL: http://fortsattrockaienfrivarld.blogg.se/
Postat av: sandra

fina bilder!

2008-10-13 @ 13:33:42
URL: http://marinoni.blogg.se/
Postat av: Anonym

Väldigt fina bilder oc snygg blogg. Ha det gott.

2008-10-13 @ 14:15:48
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Hasse

Morrn

Varifrån kommer alla traktorer ifrån

tror du.

Bilden föreställer traktorägg!



Ha de bra



Hasse

2008-10-14 @ 22:02:29
URL: http://08-i-exil.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0