Valpen min tycker om att ha skoj...

Så har då den tredje dagen med min valp genomlidits. Men så hemskt har det faktiskt inte varit. Snarare tvärtom. Jag har haft semester idag och kommer att ha det i morgon också för att lära känna min valp. Och det känns som om han är lätt att lära känna och han verkar ty sig till mig fullt ut. Jag är bara lite rädd att han ska ty sig för mycket till mig och bli "mammig". Träffar han folk har han tendens att gömma sig bakom benen på mig, men han i och för sig inte så stor erfarenhet av människo-, och för den delen också hund-, möten  så kanske kommer det lösa sig av själv. Just nu är bus på gång vilket är bra så att han somnar när jag går och lägger mig. I går kväll när jag skulle sova låg han i sin säng och kastade alla leksaker runt sig, energin ville aldrig ta slut. Men han sover iaf hela natten igenom utan problem. Just nu lekar han med filten i soffan och det kan jag väl iaf tillåta. Men då och då får han ett tokryck och börja i bita i soffan. Och då och då emellanåt kommer fram till mig och vill gosa också. Men jag måste säga att det är en oerhört lättsam hund och än så länge kan jag inte se några framtida problemområden. Man får väl hålla tummarna för det är så här han blir.

Det är så härligt, nu fick jag en puss igen av honom, att se hur han hela tiden upptäcker nya saker. Nu är
han lite frusterad att han inte får komma till tangenbordet.


qwlqaq.lölk kcsÄääz<alwasashjjhhjkb jk

Om ni undrar vad det är på raden ovan är kan jag meddela att det var ett blogginlägi b vvvvvvvvvvvvvbggggggftui9++pjuhhb bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbt. Vad jag skulle säga innan jag blev avbruten av min lilla kompis var att det förstås var unge herr Troy som nyss gjorde sitt första blogginlägg. Vad han vill ha sagt vet jag inte riktigt. Men han var verkligen angelägen att få det nedskrivet här på bloggen. Kanske är det en hälsning till syskonen och de andra hundarna hemmavid att han har det toppen där han just nu är. Och att han är den enda stjärnan på plats och får alla välförtjänst uppmärksamhet :).

Bloggandet tar tydligen på krafterna. Unge herr Troy slocknade precis i soffan här bredvid mig. Det går fort från vild och galen till trött och söt.


Dagens bild på Troy

Kommentarer
Postat av: Jessica Renman

Han är ju hur söt som helst. Ser ut som en riktig goshund. Albin skulle säkert gilla honom

2008-11-25 @ 09:38:35
Postat av: Jullan

Vilken liten gull hund! Du anar inte hur avis jag är!! Vill oxå ha hund, just en sån hund! Vad heter rasen?

2008-11-25 @ 10:01:45
URL: http://wildlake.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ta med dig Albin och kom och hälsa på. Jag lovar att Troy är helt ofarlig. Han är bara väldigt blyg :)

2008-11-25 @ 19:02:51
URL: http://veronicasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0