Kära Billy

Nej, detta ska inte bli något kärleksbrev till någon Billy. Men Billy kommer trots allt spela en stor roll, ja t o m huvudrollen, i detta dagens inlägg på Veronicas blogg. Veronica då, tja en Oscar för bästa biroll är säkert att vänta :)

Så vem är då Billy? Jo, en  lång, vit och ganska träig kille. Har ni inte förstått det redan så handlar det förstås om en Billy-bokhylla från Ikea. Eller snarare tre stycken Billy. Åkte ut till Ikea idag efter jobbet för att införskaffa två stycken 80 cm breda och en 40 cm. Och vitringlasdörrar till dessa. Jag ska ha bokhyllan i köket, ja ni läste rätt, i köket. Kanske lite ovanligt men jag behöver lite mer förvaring i köket. Egentligen skulle jag vilja bygga om köket totalt men jag misstänker att det kostar åtskilligt mer än dagens inköp. Så därför blir det några Billy i köket och jag tror att det kommer att bli ganska bra. Iaf ser det jättebra ut i den bild jag har gjort upp för mig själv. Hoppas jag inte blir besviken.

Eftersom Snyggis är alldeles för liten för att få plats med tre bokhyllor och fem dörrar och jag faktiskt inte orkar bära dem upp för tre trappor till min lägenhet var jag tvungen att beställa hemtransport och bärhjälp. Detta kostade mig hela 645 kr vilket är drygt en fjärdedel vad bokhyllan kostade. Svindyrt, jag vet. Men vad gör man när man är singel och inte har någon stor stark karl som kan hjälpa? Då är det bara att hala upp plånboken, dra kortet genom kortläsaren och se glad ut, så glad som man nu kan vara för 645 kr. Förra gången jag köpte bokhyllor tvingande jag in dem i den bil jag hade då, en Renault Megane, med resultatet att jag förstörde nackstödet på passagerarplatsen och sedan släpade jag upp dem trappsteg för trappsteg, och det kan jag säga det var många trappsteg, innan jag utmattad tillsammans med bokhyllan mer eller mindre ramlade in i lägenheten. Jag var bara tvungen att säga "Nej tack!" till det denna gången.

Imorgon mellan kl 15 och 16 anländer bokhyllan så fredagkvällen lär väl gå åt till att få ihop denna. Usch :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0