Fredag kväll är över och lördagen väntar

Underbart, arbetsveckan är över. Fredagskvällen har avnjutits framför tv:n och nu väntar lördag och sedan första advent (!).

Kollade som vanligt in Idol ikväll och till slut så var det då äntligen Johans tur att åka ut till att tonårsflickors förskräckelse. Men jag måste erkänna en sak om Johan, han är inte så tokig trots allt. Visst, hans målbrottsdrabbade tonårsröst väcker väl knappast några ljuvare känslor. Snarare tvärtom. Men han är helt enkelt en entertainer. Låt honom bara mogna till några år till så finns säkert stora möjligheter. Men en sak kan jag bara inte förstå, hur kan tonårstjejerna bli så vansinnigt tokiga i Johan? Vad är det som får dem att skrika på detta sätt för någon? Jag kan helt enkelt inte förstå. Visst hade jag idoler när jag var i den åldern men jag har nog aldrig reagerat på detta sätt. Så starka känslor för en trots allt främmande person skulle jag aldrig kunna hysa. Jag vet inte ens om jag tror att tjejerna verkligen känner så starkt. För mig verkar mer som de bara spelar en roll av hysterisk beundrarinna. Men vad vet jag egentligen? Bara för att jag inte skulle kunna känna på detta sätt är det väl kanske inte omöjligt att vissa gör det. Jag måste komma ihåg att vara fördomsfri, även om det många gånger är svårt :)

En annan sak som jag förundras över vad gäller tonårstjejernas hysteri kring Johan Palm är varför just honom? Hur söt han än må vara så ser han ut som en lite pojke och när jag var i de skrikande tonårstjejernas ålder så var denna typ av kille helt ointressant. Det som intresserade mig var de som såg lite äldre och vuxnare ut, lite mer mogen. Så varför undrar jag? Någon som har ett svar?

Som vanligt ligger Troy och sover på soffan bredvid mig när jag bloggar och han är givetvis lika gudomligt söt som vanligt. Han har dock haft fullt upp med bus och rackartyg i kväll. Och när han inte fick lov att bita på det han ville tog han till sist ut sina agressioner på mjukisdjuret Ior (som han hade mig sig när han kom hit). Stackars Ior, inte lätt att bli utsatt för en pumivalps sylvassa pirayatänder :)



Kommentarer
Postat av: Jessica Renman

Hon som skrek som värst och var uppe på scen var bara 12 år. Kanske en förklaring varför hon föredrar pojksöta killar :)

Efter att tittat på barnprogram (med Albin), så har jag förstått att småtjejerna tycker inte om Kevin. Vilken är min favorit, men det kanske är för att man är gammal och inte ser de dem gör.

2008-12-01 @ 11:12:04
Postat av: Anonym

hihi! så söt han är! måste ju komma och kika in Troy snart :) Mamma var visst helt förtjust i honom ;)



Förstår inte heller det där med att bli sådär galen för en idol, tjejen var ju söt med verkade helt väck..

2008-12-06 @ 12:51:13
Postat av: Anonym

hihi! så söt han är! måste ju komma och kika in Troy snart :) Mamma var visst helt förtjust i honom ;)



Förstår inte heller det där med att bli sådär galen för en idol, tjejen var ju söt med verkade helt väck..

2008-12-06 @ 12:51:41
URL: http://karroooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0