Är det inte härligt...

att det snöar idag? Sitter i soffan och tittar ut genom vardagsrumsfönstret och ser hur de så efterlängtade snöflingorna dalar ner på mot marken för att förhoppningsvis snart täcka den med ett tjockt, vitt, vackert snötäcke. Vad är det egentligen jag säger? Vill jag verkligen ha snö, jag som avskyr snö? Ja, jag vill ha snö. Jag längtar efter den dag när vi vaknar upp ur vår tunga nattsömn, drar upp rullgardinerna och ser hur hårt snön arbetat under natten för att ge oss det där traditionella jullandskapet. Den morgonen kommer jag att känna av en extra stor dos av den där klassiska julkänslan. Jag blir som ett barn på nytt i juletider. Allt är så varmt (möjligtvis inte vädret) och mysigt och alla människor verkar liksom snällare och gladare. Sa jag att jag gillade julen? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0