Idag såg jag...

den för mig allra första björken för året som med sina sakta skimrande skira grönska definitivt förkunnade att den efterlängtade våren äntligen är här. Jag brukar alltid försöka komma ihåg år från år var jag såg den första björken som sakteligen börjat grönska. Och kan man tänka sig, exakt på samma ställe som de senaste åren, strax nedanför kommunhuset i Sundsvall, stod den och sög törstigt i sig de stackars regndroppar som sökte sig ner till dess rötter. Fylld av vårkänslor fortsatte jag min färd hemåt i tron att detta var det enda träd som hittills börjat sin färd mot sommaren. Döm av min förvåning när jag insåg att det var faktiskt ett och annat träd som också börjat sin grönskning. Det får mig bara att konstatera en sak, våren är faktiskt här och det dags att komma ur det ide där man tillbringat vinterns mörka och kalla månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0