Vilken dag man haft...

En riktigt jobbig dag trots semester. Förmiddagen var lugn och skön men eftermiddagen ganska slitig för någon så pass förkyld som jag är. Var tvungen att åka ut till jobbet för att fixa en grej och var jättenervös att något oväntat (eller kanske väntat?) skulle dyka upp. Jag drog mig för att åka dit. Men, det gick jättebra. Det jag kom för att fixa var ok och ett ärende som legat och gnagt i mitt undermedvetna (och då och då i mitt medvetna också) visade sig också gå att lösa på knappa fem minuter. Skönt! Valde dock att inte öppna jobbmailen, det är ju faktiskt semester och man vet aldrig vilka obehagligheter som väntar.

Efter jobbet var det raka vägen in till stan. Först till Forex för att köpa lite brittiska pund och sedan en sväng på stan. Det blev en kjol och en väska (som rymmer min systemkamera) att ha i London. Och förstås en tur till Apoteket för att införskaffa alvedon och skavsårsplåster, saker man aldrig kan resa bort utan.

Väl hemma är jag mer död än levande. Förkylningen är tuff när man traskar på stan. Frågan är hur jag ska orka i London? Men det ordnar sig säkert när jag väl är där. Jag vill ju inte missa något bara för att jag är förkyld så jag lär nog bita ihop.

Nu ska jag gå och packa ihop min prylar inför resan. Som vanligt lär jag väl packa alldeles för mycket :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0