Så har jag då äntligen...

varit och kollat på Sex and the City. Åkte hem från stugan för att kolla in filmen med Cathrine, Jessica och Ullis. Så vad tyckte då ett SATC-freak som jag :)

Jodå, på stora hela en ganska bra film. En sån där typ av film som jag verkligen gillar att frossa i. Kärlek, olycklig kärlek, shopping, läckra prylar (läs handväskar, underbart) och ett lyckligt slut. Kan det bli bättre? Var dock, mot allt mitt förnuft och erfarenhet av denna typ av film, lite orolig för att slutet inte skulle bli det förväntade. Men... givetvis blev som det blev och jag kunde inte undgå att fälla en lyckotår. Löjligt, jag vet, men sån är jag :)

Ska jag dock vara lite kritisk så tycker jag nog att SATC kanske passar bättre som de halvtimmes långa avsnitten ur serien. Det fanns vissa partier som kändes ganska långa och kanske en aning tråkiga och onödiga och om jag hade klippt filmen så hade jag nog skippat dessa.

Men som sagt, en mycket bra film som får en stabil fyra utav fem från ett äkta fan. Och givetvis kommer jag att köpa filmen när den kommer på dvd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0