Ut i ruschen

Julhelgen börjar gå mot sitt slut, fast jag väljer att räkna in inkommande helgen i själva julhelgen bara för att förlänga den här varma härliga julkänslan.

Julen har som vanligt varit toppen, god mat, trevligt sällskap och en massa julklappar. Vad mer kan man överhuvudtaget begära? Som sagt härliga julklappar, men allra gladast blev jag nog åt min kompis som nu står framför julgranen. Kompisen lystrar nu till namnet Knut och är en dryga halvmeter lång tomte i trä. Jag älskar honom redan, han är så fin. Skulle vilja ha honom framme året om, men det skulle kanske bli lite väl uppenbart att jag har tomtar på loftet i såfall. Nej, till tjugonde knut lär nog tomten Knut också åka ut ;). Men fin är han, eller hur?

Nu ska jag ut i rearuschen för att göra av med julklappspengarna. Tyvärr blir det inget så där jätteroligt måste jag erkänna. Men ytterst välbehövligt, framför allt med tanke på att jag har hund. Ett dammsugarinköp väntar. Kanske slipper man se allt hår på golvet efter dammsugning nu. Nuvarande är faktiskt ganska värdelös. Med tanke på hur tråkigt det är att dammsuga vill man ju iaf ha ett bra resultat efter slitet.

Hoppas ni får en bra Annandag jul :)


Min nyfunna vän, tomten Knut :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0