Lat, lat, lat...

men härligt, härligt, härligt. Där har ni orden som sammanfattar min dag idag, första lördagen efter jul. Inga måsten, inga släktmöten, ingen shopping utan bara vara. Vad kan man annat säga än helt enkelt bara allt för underbart. Man skulle ha haft fler av sådana här dagar. Troy och jag sov ända fram till tio i morse (och Troy klarade sig utan att kissa inne, toppen eller hur?). Sedan ut med hunden och därefter frukost för både mig och Troy. Jag intog min frukost uppkrupen i soffan tittande på någon gammal Askungeliknande film på TCM. Kanske inte den allra bästa filmen men perfekt en sådan dag som det här. Senare under dagen iväg till mamma för att käka. Underbart att bli så bortskämd. Och Troy fick lite utlopp för all den inneboende energi som tycks finnas i en liten valpkropp. Tyvärr kanske pappa Viggo inte uppskattade besöket lika mycket. Den stackarn får inte vara i fred för sin busiga lilla pumison.

I kväll har här tittats på Körslaget. Jag kan kanske inte påstå att det är mitt absoluta favoritprogram. Ska jag vara ärlig så tycker jag att det känns lite tråkigt och långt. Men man måste ju givetvis kolla hur det går för Sundsvallskören och LaGaylia. Och jippi, de klarade sig kvar :)

Här är nu lite bilder hur det ser ut när vi sitter och slappar i soffan framför tv:n. Eller rättare sagt när Troy slappar. Matte vill inte vara med på bild mer än nödvändigt :)


Efter all dagens bus och bitning börjar tröttheten krypa över en liten pumivalp. Gäsp, gäsp.


Hmm, vilken sovställning ska man använda. Känns det här skönt tro?


Om nu bara matte kunde sluta med det där blixtrande. Fattar hon inte att små pumivalpar behöver sin sömn för att växa och orka med mer bus och bitande (man måste ju bita så mycket som möjligt innan valptänderna försvinner).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0