Jobbångest

Söndagmorgon. Än en gång lät Troy mig sova riktigt länge. Härligt. Så efter en morgonpromenad sitter jag nu här och slöar lite, har ännu inte ens ätit frukost. Jag känner att jobbångesten kryper på allt mer. Varför måste jag förstöra denna vackra vinterdag med att oroa mig för att jobba i morgon. Och jag ska ju faktiskt bara jobba en dag innan jag är ledig igen. Tänkte vara ledig på tisdag bara för att för att förlänga nyårshelgen något. Redan den andra januari börjar ju h... och för de som inte vet vad det är kan jag berätta att det är årsbokslutet. Detta innebär att jag jobbar sex dagar i rad, trots helger, och att jag de flesta av dessa dagar är alldeles ensam på jobbet. Tråkigt, tråkigt, tråkigt! Försöker trösta mig med att det är det sista bokslutet jag gör på det här stället, men det fungerar tyvärr inte. Jag är ändå lika less att gå och göra bokslutet.

Bäst att rycka upp sig själv nu. Jag får inte förstöra en sådan vacker dag. Man ska leva som det inte finns någon morgondag, eller hur? Sluta oroa sig och leva här och nu :)

Ha en trevlig söndag!

Kommentarer
Postat av: Diana

Tack söta du för den gulliga kommentaren! Har precis skrivit ett nytt inlägg, kika gärna in! =) vad händer på nyår? Hoppas allt är bra! Kram / Diana

2008-12-30 @ 19:29:02
URL: http://dianasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0