Heja Sundsvall

Vanligtvis brukar jag kommentera här på bloggen när Timrå IK vinner sina hockeymatcher. För den som inte vet kan jag berätta att TIK är mitt favorithockeylag. Men dagens inlägg ska inte handla om Timrå IK. Jag brukar inte direkt intressera mig för hockeyallsvenskan men när jag nyss slökollade in Aftonbladet en sista gång innan sovdags så stötte jag på en rolig nyhet. En nyhet som fick mig att vilja kommentera den. En sportnyhet. Så här är den. Sundsvall hockey slog serieledande Leksand med 1-0 hemma. Kul va?! Sundsvall ligger nu på en femteplats bara två poäng från Malmö på fjärdeplats och fem poäng från trean Växjö och tvåan AIK. Det ser ju riktigt ljust ut faktiskt. Kanske borde jag intressera mig lite mer för Sundsvall hockey. Det är ju trots allt det laget som är laget i stan och inte Timrå (fast de finns ju de som vill flytta TIK till Sundsvall, men jag tycker det ligger bra där det är, Timrå kommun måste ju få ha något eget också). Ok, Timrå kommer nog alltid vara lag nummer ett för mig, men Sundsvall är en god tvåa. Nu spelar ju faktiskt inte lagen i samma serie så det är ju inget som säger att jag inte skulle kunna ha båda lagen som nummer ett. Men just vill jag iaf bara säga en sak:

Grattis Sundsvall Hockey till kvällens seger :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0