Nya fynd blev det...

på auktionen i Viksjö i fredags. Varför kan jag inte låta bli att köpa prylar på denna auktion??? Kanske för att den är så mycket billigare och därmed roligare än så många andra auktioner där det absolut billigaste går för mer än 500 kr. Så vad köpte jag då? Hmm, låt mig tänka efter. Det blev en jättesöt kakburk, ett underbart vackert glasfat, en läcker lampa med snygg glasfot, lampskärmar i 50-talsstuk (ska byta ut tyget bara) och tre stycken snygga skålar. Och det var inte mycket hela kalaset kostade. Jag älskar sådana här fynd! Det är så kul att ha något som man inte längre hittar ute i affärerna. Det finns bara ett problem, vad ska jag placera alla dessa prylar??? Jag har vissa planer för sakerna men dessa kräver lite renovering och ut med gamla möbler och in med lite nya. Men det får vänta lite grann. Just nu är ekonomin aningens ansträngd med tanke på att både tjejmilenhelgen och Greklandveckan väntar inom en snar framtid och då lär det väl trilla ut ett och annat öre ur min stackars plånbok.

Hade ju tänkt att lägga ut bilder på mina fynd men tyvärr, jag glömde att fota dem och än så länge är det kvar i stugan. Kanske efter nästa vecka, vi får väl se.

I morgon en ny vecka. Undrar vad den för med sig? Något kul kan man ju alltid hoppas :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0