I fredags fick jag min nyfikenhet stillad :)

På vad, undrar ni kanske? Jo, det är så här. Min kusin och hans sambo har köpt hus och i fredags fick de tillgång till huset och bjöd sedan sina föräldrar, sina syskon, faster (dvs min mamma) och mig på husesyn och tårta. Jag har förstås varit jättenyfiken på huset sedan jag fick veta att de köpt det, ja faktiskt så fort jag hörde att de var intresserad av detta objekt, och nyfiket kört förbi många gånger. Så därför var det naturligtvis extra spännande att äntligen få se det inuti. Och vilket hus sen! Ett absolut underbart hus med en alldeles härlig atmosfär. Måste erkänna att jag är allt bra avundsjuk på detta hus (även om jag ännu inte vet om jag verkligen vill ha ett hus). Det måste förstås erkännas att huset kanske inte precis är i allra fräschaste skick så mycket jobb väntar både inom- och utomhus för de nyblivna husägarna. Men jag tycker ändå att de har gjort ett verkligt fynd och önskar dem förstås lycka till både som nyblivna husägare och med den kommande renoveringen.

   
Huset är till stora delar täckt med växter (tror att någon sa att det var vildvin). Riktigt pittoreskt men kanske aningens för mycket (faktiskt betydligt mer än aningens). Är ganska säker på att dessa växter ganska snart har försvunnit så det är kul att ha en bild över hur det såg ut från början.


Vid husets ena knut växer gudomligt vackra rosor. Och precis den dag de fick tillgång till huset verkar de att blomma som allra mest. Vilken härlig inflyttningspresent!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0