Duktig hund

Jag har allt en bra smart och klok vovve. Och han är duktig på att hjälpa matte, i alla fall ibland. Det han är allra bäst på är att ta av matte sockarna. När jag inte vill ha sockarna på mig lockar jag på Troy, viftar med tårna framför nosen på honom och vips så börjar han slita sockerna av fötterna. Mycket praktiskt måste jag säga. Jag är lång och tänk vad långt ner jag har innan jag når till fötterna. Troys kunnande är verkligen idealiskt för en latmask som jag, nu slipper jag böja  mig. Kanske är det höjden av lathet att dressera hunden till sockavtagare.

Tyvärr är det inte bara positivt att Troy tar av sockarna. Problemet är att han inte bara gör det när jag vill. Nej, inte han heller. Han sliter av sockarna så fort han känner för det. Som i kväll när jag låg på soffan och slappade framför tv:n. Han drog bort filten från fötter och slet av sockarna. Och jag som frös om fötterna. Men har Troy bestämt sig för att sockarna ska bort är det lite som kan distrahera honom att göra annat. Då kommer pumins terrierblod (långt bak i pumins släktträd ska det tydligen finnas en och annan terrier) fram och envisheten sätter in. Men matte låter Troy hållas, det är väl är bra om han roar sig och inte har så tråkig. Bortskämd hund ibland, jag vet.

Påpekas bör också att jag nu inte har särskilt många hela sockar. Tydligen är det också roligt för en liten pumi att bita sönder sockarna. Men, men, det ska väl synas att man har hund antar jag (hundhåren på kläderna räcker tydligen inte, men i och för sig så fäller inte pumisar särskilt mycket hår heller). Och det gör det verkligen varje gång jag tar av mig skorna. Jag försöker få Troy att lägga sockarna i tvättkorgen, men än så länge tycks han vilja förstå vad jag vill. Sådant skitmat får nog matte göra själv tycks han tycka.








Tyvärr mycket dålig bildkvalité. Bildarna tagna med Iphone i ett halvskumt vardagsrum.

Kommentarer
Postat av: karoli

2010-10-27 @ 10:06:58
Postat av: karolina

Hej, Nu märkte jag att du kommenterat min blogg, trodde jag skulle behöva godkänna kommentarer först ju, men hade inte den inställningen på. För att öka bloggens skrivyta så behöver du jobba i stilmallen, #wrapper - width: 990px; bestämmer du storleken för hela bloggen, #content - width:760px; skrivytan, #side - width:175px; sidmenyns skrivyta. De är dem du måste ändra på, ändrar du bara content, så måste du göra mindre width på sidmenyn. genom att ändra wrapperns width så gör du att content och sidmenyn kan vara större båda två. hoppas du förstår vad jag menar, skriver kanske lite luddigt. :)

2010-10-27 @ 10:13:34
URL: http://blogcakes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0