En tur till Stonehenge

Under sommarens vistelse i London gjorde jag något som jag aldrig har gjort tidigare. Jag lämnade London under en dag och åkte ut på busstur. Färden gick först till Stonehenge och sedan till Bath. Det var verkligen en upplevelse att lämna storstadens puls och ge sig ut på landsbygden. Och det lustiga var att det faktiskt ser ut som gör i alla dessa engelska serier jag har sett genom åren. Jag väntade mig nästan att se kommisarie Barnaby bakom nästa vägkrök.





Stonehenge var också sig likt från alla de åtskilliga bilder jag sett på detta magnifika fenomen. Men att det vara så stora stenar tror jag inte riktigt att jag hade greppat. Känslan av att vistas på denna historiskt gamla plats var obeskrivlig. Jag hade gärna stannat längre bara för att känna in den historiska atmosfären och grubbla över vad stenarnas syfte egentligen var. Men 45 minuter var allt jag fick innan bussen fortsatte sin färd mot Bath.

Stonehenge hänger nu över soffan i vardagsrummet och jag fascineras över stenarna varje gång jag kommer in i rummet. Jag gillar verkligen tavlan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0