Så var veckan i gång

Jag vet, jag vet... Jag är en riktigt dålig bloggare nu för tiden. Vet väl egentligen inte varför jag inte bloggar, men det blir liksom inte riktigt av. Kanske kommer blogglusten tillbaka, kanske inte. Till dess att jag vet närmare så får ni hålla tillgodo med ett och annat sporadiskt inlägg.

Har ni tänkt på hur fort helgerna egentligen går? Man är överlycklig att det är fredag kväll, blinkar till och så är det helt plötsligt måndag igen och vardagens plikter kallar. Men... har man överlevt måndag så har man överlevt veckan, i allafall är det min förhoppning en måndagkväll som denna. Tisdag i morgon och en dag närmare helgen, jippi, en dag närmare avbrottet från den trista vardagens lunk.

Givetvis överdriver jag förstås nu, vilket ni som känner mig säkerligen förstår. Naturligtvis är min vardag inte så grå och trist som jag nu tycks ge sken av. Den ständiga vardagslunken är trots allt ganska trygg, bekväm och inte alltid alls så där fruktansvärd. Det är faktiskt helt ok att varje dag traska i väg till jobbet. Ja, faktiskt mycket mer än ok. Det är kul att jobba. Jag kan helt ärligt säga att jag skulle bli mer eller mindre vansinnig om jag inte fick jobba. Men det hindrar förstås inte att det alltid är härligt med helg och ledighet, eller hur?

Time to sleep, så god natt och vi ses när vi ses :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0