4 done, 361 to go

Så har man nu överlevt 2011 års första fyra dagar. Och dessa fyra dagar har inte varit så pjåkiga faktiskt. Jag hoppas verkligen att 2011 kommer att bli det där toppenåret som jag bara drömmer om. Visst får man väl fortfarande ha förhoppningar om det nya året? Efter fyra dagar avklarade och med 361 dagar kvar har ännu inte förhoppningarna grusats, och tur är väl det, eller hur?

Men den här dagen kunde kanske ha haft en något bättre början. Jag somnade med huvudvärk i går kväll och vaknade likadant i dag. Eller... kanske värre, nej... mycket värre. Huvudet sprängvärkte för minsta lilla jag rörde på det, vänstra ansiktshalvan kändes förlamat och jag var ganska säker på att ögat skulle hoppa ur sin håla. Och nacken ska vi inte ens tala om. Usch, usch, vilket hemskt uppvaknande. Men efter värktabletter (upptäckte att jag tog två ipren fast de var på 400 mg och man bara får ta en åt gången, uppenbarligen förvirrad av huvudvärken), en lång varm dusch och lite frukost när värsta groggigheten släppt så kände jag mig i alla fall fit for fight (kanske inget stort slag direkt men lite mindre kamp skulle jag nog klara av) och lyckades ta mig till jobbet bara tio minuter senare än vanligt (men ändå i tid). Och jag har faktiskt överlevt dagen vilket jag tvivlade på i morse när klockan obarmhärtigt ringde. Visst, huvudet har väl inte helt och hållet hängt med i dag och nacken har varit stel som värsta, ja... fyll i vad ni själva vill, mitt ordförord tycks tryta. Men ett och annat lyckades jag ändå få gjort så jag får väl trots allt vara nöjd med dagen.

Nu återstår morgondagen att jobba innan jag är ledig en dag igen. Visst hade varit skönt med kompledigt på fredag men... jag är trots allt ganska säker på att jag överlever att jobba fredagen ändå. Och som jag tjatat om så många gånger här på bloggen, hellre ett jobb än en ledig dag, om jag nu måste välja och det tycks vara så, eller hur?

Det känns som det börjar bli dags att avsluta denna dag nu. Huvudkudden börjar locka allt mer och jag hoppas på betydligt bättre sömn än föregående natt och framför ett bättre uppvaknande i morgonbitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0