Var är du kära sömn?

Vad klockan är just nu vet jag faktiskt inte. Ställer pc:n in sommar- och vintertid själv? Datorns klocka visar 04.36 men... är det sommar eller vinter???

Spelar väl inte så stor roll just här och nu. Den rätta tiden har jag på Iphonen men den ligger vid sängen och jag sitter vid datorn i vardagsrummet.

Som ni kanske förstår så kan jag inte sova. Jag är alldeles, alldeles klarvaken. Jag kollade på film till långt efter midnatt och gick sedan och la mig och läste lite (eller ganska mycket). Sedan var jag trött och tänkte sova. Trodde jag. Ingen sömn infann sig. Efter lång tid av vridningar i säng i desperata försök att sova gav jag upp och gick upp för att dricka lite vatten. Men först en tur till vardagsrummet.

Där stod min stationära dator och brummade tyst. Under en dryg vecka har den ständigt stått på (och jag som alltid är noga med att stänga av datorerna, tv och dvd, man måste ju tänka på den dyra elektriciteten). Orsaken till det är att bredbandet inte fungerade. Vi har bytt internetleverantör här i huset och när jag kom hem från Sundsvall fungerade det förstås inte. Ovanligt, eller hur? Jag felanmälde det förra fredagen och efter att killen i telefonen tog datorns ip-adress (tror jag, det var iaf en massa siffror som han hjälpte mig ta fram) och uppmanat mig att lämna datorn på så att de som ansvarar för själva ledningen till bredbandet (skyll inte på mig om det här låter som rena bananas, det var så jag uppfattade snacket) skulle kunna se varför jag inte hade tillgång till nätverket, så har jag bara väntat. Datorn har stått på och jag har kollat den regelbundet. Jag kollade den senast i torsdags eller fredags utan att hitta någon uppkoppling. Så nu i natt tänkte jag att det är väl lika bra att stänga av eländet och ringa på nytt på måndag. Men otroligt nog så fungerar plötsligt bredbandet. Alldeles, alldeles, alldeles underbart!!! Jag kan inte säga annat.

Och efter att han använt min mobila seguppkoppling från Telia i vad som känns som en evighet (använde den också när jag var hemma i Sundsvall) så känns det här som rena rama himmelriket. Jag kan bara säga en sak, superdupersnabbt (påminn mig om det när jag börjar klaga på att bredbandet sackar igen). Ibland kan man bli glad mitt i natten fast man inte kan sova. Tänka sig!

Men, ingen mer surfing i natt. Dags att hämta det där glaset med vatten, och kanske en ipren också för den begynnande huvudvärken och sedan krypa ner i kojen. Och skulle inte det hjälpa får jag väl slå på någon serie på dvd:n, kanske blir det Förhäxad (något barnsligt kanske någon tycker, vad bryr jag mig om det så länge som jag gillar Förhäxad). Natti Natti, förhoppningsvis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0