Kommunikationscelibat

Idag på första föreläsningen fick vi höra att en av de övningarna som vi ska göra under kursen är ett kommunikationscelibat. De av er som känner mig kommer förmodligen att gapskratta när ni får höra vad detta innebär. Övningen består av två steg. Under steg 1 ska man avstå från alla medier under 24 timmar, d v s inget internet och därmed ingen bloggning, ingen dagstidning, ingen tv, ingen radio, inga tidningar överhuvudtaget, ni fattar eller hur? Jag kan bara säga en sak: HEMSKT! Jag är så otroligt beroende av alla dessa medier. Säkerligen är det nyttig övning men... Steg två blir ännu värre ska ni vet. Under detta steg får man inte kommunicera överhuvudtaget med andra människor under 24 timmar. Undrar om prat med hundar räknas? Tja, vad tror ni, ni som känner mig? Tror ni steg två överhuvudtaget är genomförbart för mig? Hmm, ska jag vara ärlig? Hur i all världen ska jag kunna hålla käft i 24 timmar? Är det någon som tror att det är möjligt? Som tur är kuggas man inte på kursen om man inte lyckas genomföra testet. Det är ingen obligatorisk övning utan man man ska istället göra sitt bästa. Och det är väl ändå bra tur för annars hade jag fått hoppa av här och nu :)

Kommentarer
Postat av: Proforma

Det där låter inte lätt, det hade jag aldrig klarat! Vad ska man då göra!? Ja, det kan bli en utmaning... hihi!

Jag önskar dig verkligen lycka till!

2009-01-20 @ 00:17:46
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: karro

hahaha ;) det kallar jag utmaning! :)

2009-01-20 @ 14:42:09
URL: http://karroooo.blogg.se/
Postat av: Partypingla

Säg till när det ska gå av stapeln, så jag kan ringa och höra hur det går :) Klarar du fyra, nä tre vakna timmar gör du det bra. Du har ju faktiskt en annan som du pratar med minst x antal ggr/dag, så där ligger nog största utmaningen. Klarar du och hon det? Lycka till! Hi hi

2009-01-21 @ 23:08:50
Postat av: Veronica

Det var väntat med kommentarer på detta inlägg ;)

Och jag vet att detta är en helt omöjlighet för mig, den kan jag verkligen inte förneka :)

2009-01-21 @ 23:21:18
URL: http://veronicasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0