Idag har jag varit IT-expert :)

Åtminstone har jag försökt. Mamma ringde idag och sa det var något konstigt med datorn så jag drog iväg dit efter jobbet för att se om det fanns något jag kunde göra. Det verkade som hon fått en massa virus som spökade. Så jag körde igång en scanning med säkerhetssystemet på hårddisken. Den hittade lite virus och det verkade som den tog hand om dem också. Men vad vet jag? Någon riktig IT-expert är jag faktiskt långt ifrån men datorn verkade fungera fint igen. Frågan är om den inte var det snabbaste den varit på riktigt länge.

Passade också på att leka med mammas lilla charmtroll pumin Viggo. Han blir alltid så jätteglad när jag kommer på besök och så ska favoritleken lekas. Jag kastar någon av hans alla leksaker och han hämtar. Han kan inte få nog av denna lek. In i det sista när man står i hallen redo att gå därifrån ska det lekas. Han är allt en superduper (fräsch ord, eller hu?) gullig vovve. Tänkte jag skulle bjuda på en liten bild på Viggo från i somras. Bilden är väl inte av högsta kvalitet men visst är vovven allt bra söt?


Kommentarer
Postat av: karro

hihi :) skaffat katt eller hund? :)

2008-09-25 @ 23:00:58
URL: http://karroooo.blogg.se/
Postat av: Diana

Hejsan!=)

Tack för gullig kommntar! Viken sööt hund, brukar passa en puli, jättefina hundar! Måste bara säga, du har såå snygg design på din blogg! Vet du någon som är bra på webbdesign så säg till! :) Behöver lite hjälp med min blogg känner jag... :P Är inte å teknisk! hehe. Trevig helg!

Kram// Diana

2008-09-26 @ 10:20:46
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Amatörfotografen

Angående virus och trojaner är Malwarebytes och Superantispyware att rekommendera. Har man någon gång blivit smittad och ens antivirus tagit bort viruset ligger det alltid litet rester kvar i Windows register.

Googla på programmen, ladda ned, installera, uppdatera, scanna, starta om datorn ifall de hittar något och scanna igen.

2008-09-26 @ 11:03:55
URL: http://metrobloggen.se/fotografen
Postat av: Partypingla

Inget om hockeyn? :) :)

2008-09-26 @ 13:58:48
Postat av: Veronica

Förstår inte vad du menar? Hockey? Spelade de igår? Det kan jag inte tänka mig. Jag hörde att det var träning mot Brynäs igår, men det kan du väl aldrig mena :) För träning räknas inte. Hoppas de har förstått det i tabellberäkningen :)

2008-09-26 @ 15:12:23
URL: http://veronicasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Diana

Kolla gärna våra bröllopsbilder jag nyss lade upp på bloggen! Blev något mysko med formen på bilderna, men ska försöka rätta till det! =) Trevig fredag! :) KRAM!Tack för gullig kommentar

2008-09-26 @ 22:34:07
URL: http://dianasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0