En blick ut i världen

Tänkte jag skulle nu bege mig ut i världen och se vad som hänt tisdagen den 28 oktober 2008, en dag som faktiskt aldrig någonsin kommer igen. Och det är väl egentligen värt att tänka på. Ingen av de dagar vi upplever kommer åter och därför är det så viktigt att försöka leva här och nu och inte morgon, nästa vecka, år, decennium osv. Men jag måste medge, det är så lätt att säga att man ska leva i nuet och en helt annan sak att verkligen lyckas. Den gråa vardagslunken känns många gånger inte särskilt lockande och det är oerhört lätt att låta drömmarna om en bättre, och kanske mer spännande, framtid ta över. Mitt motto borde istället vara att själv försöka ändra de delar i livet jag inte känner mig helt tillfreds med så snart som möjligt istället för att dag ut och dag in gå och hoppas på att ödet på egna vägar ska styra mitt liv in på en annan bana. Men nog om mig och åter till vår omvärld.

Efter alla negativa nyheter i finanskrisen (kris innebär väl iofs just negativa nyheter) nås vi nu i kväll av att börsen i New York har tagit ett jättesteg upp, 10% eller något sådant. Vad kan ska man säga om det förutom "Jipp!!!" Kan det vara en finansiell ljusning vi ser långt där borta i horisonten. Ja, det hoppas jag förstås på och vill så gärna tro. Men som vanligt finns det ett stort MEN. Den senaste tiden har börsen hoppat upp och ner lite hur som helst och enligt DN så finns det ingen given förklaring till uppgången, förutom förväntningar om räntesänkningar och reafyndsjakt bland börsmäklarna. Men just här och nu ikväll uppkrupen i min härliga soffa utan allt för stora kunskaper i hur världsekonomin egentligen fungerar väljer jag dock att se börsuppgången som ett ljus i mörkret. Och ingen kan just nu ta det ifrån mig, iaf inte förrän nästa finansiella skräckscenarium målas skrikande upp på tidningarnas löpsedlar.

Låt oss nu lämna finansvärlden och övergå till något helt annat, fotboll. För många antagligen minst lika viktigt i världen, eller kanske t o m viktigare, än finanskrisen. Enligt Aftonbladet ryktas det om att den en gång så framgångsrike spelaren Maradona ska överta ansvaret som förbundskapten för Argentina. Vad tycker jag om det då? Ska väl kanske inte påstå att jag egentligen bryr mig så där särskilt mycket, men ett grattis och lycka till till Maradona kan jag väl ändå kosta på mig om det skulle visa sig att ryktet vore sant. Nej, betydligt viktigare för en Sundsvallsbo som jag är då nyheten om att att hoppet om en fortsatt plats i allsvenskan för GIF Sundsvall inte är helt ute ännu. Tack och lov! Giffarna kämpar mot Ljungskile om kvalplats till allsvenskan och det är fördel det senare laget med två poäng. I kväll förlorade Ljungskile mot Malmö och kampen går vidare. Heja Giffarna!

Och slutligen väljer jag slå ner på den kanske absolut viktigaste frågan i världen just, eller inte. Är Jennifer Aniston gravid ? Aftonbladet presenterar bilder där ni själv kan göra en bedömning i frågan :). Själv ägnar jag mig åt annat, vad som helst känns meningsfullare. Fast som ni måste inse av dessa rader så har jag trots allt läst artikeln, så lite nyfiken var jag nog trots allt :)

Förresten, Timrå IK slog Skellefteå borta 4-3 i förlängning. Härligt! Två sköna poäng till Timrå! Kämpa, kämpa, kämpa :)

Kommentarer
Postat av: Partypingla

Ja, ja, de har Modo hemma på Tors. Jag ska inte gå, men du kan göra ett besök om du vill ;) De ligger på bästa tänkbara plats just nu.

2008-10-29 @ 15:04:40
Postat av: Veronica

Eftersom de verkar vara inne i vinnarstråk så är det nog bäst jag stannar hemma. Jag vill ju att det ska gå till slutspel :)

Så därför inga matcher för mig innan läget är mer stabiliserat :)

2008-10-30 @ 00:26:44
URL: http://veronicasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0