Världens gulligaste hund!?

Tänkte ni skulle få stifta bekantskap med världens gulligaste, men busigaste, vovve. Låt mig presentar Viggo. Viggo är en pumi, för den som inte vet så är det en ungersk vallhund (vill ni veta mer om pumi läs här). Viggo tror att hela världen är till för honom, han så otroligt glad och sprallig. Men han är också jättegosig när själv vill, och konstigt nog verkar det bli oftare och oftare, vilket förstås är mycket trevligt. Men... det finns förstås också en baksida på allt. Viggo jagar bilar. För varje bil som passerar så tokskäller han och försöker bita dem i däcken. Jättesmart! Han har inte lyckats ta till sig att "bilar är hårda och hundar är mjuka". Promenad med Viggo bland trafik är därför kanske det allra roligast, långt från faktiskt.

Glömde säga att Viggo inte min hund, utan min mammas. Han är mer som en busig lillebror för mig :)

                                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0