Tjuvlånar...

nu min mosters dator och internetuppkoppling. Tjuvlånar är väl inte riktigt sanningen. Jag har faktiskt fått lån att använda datorn. Så medan mamma har fått lov att tvätta bilen på mosters tomt så passar jag på att bota, iaf för stunden, min internetabstinens.

Annars kan jag inte påstå att det har hänt så där jättemycket sen igår kväll. Den enda nyheten jag har att komma med är att fågelungarna på altanen nog börjar bli flygfärdiga nu. Det verkar som om en av dem redan gett sig av för helt plötsligt är de bara fyra istället för fem. Man får väl hoppas att fågeln var flygfärdig och lämnade valfritt sitt trygga bo och att det inte är någen hungrig ekorre som hittat sig till boet och plockade åt sig en mumsbit. Men vore så fallet borde man väl ändå se några efterlämnade spår efter ekorrens festmåltid i form av avryckta fjädrar. Och borde inte de kvarvarande små fågelungarna isåfall vara betydligt mer omskakade och upprörda, de skulle ju isåfall har förlorat en högst älskad syster eller bror. Nej, jag väljer iaf att tro på ett lyckligt slut. Fågelungen vakande upp idag och tänkte att "idag är dagen. Idag är det dags att prova vingarna och se vart vinden bär."

Utöver fågelfunderingarna har inget särskilt hänt. Jag har tagit det ganska lugnt tills vi åkte till moster. Jag sov länge (underbart, på semestern kan man vända på dygnet, sena kvällar eller nätter och lång sovmorgon) och därefter har jag läst lite och spelat lite på mitt Nintendo Wii (ja, jag vet, snart 34 år och gillar tv-spel). Alltså ganska lugnt och skönt. Den enda smolken i bägaren är att det känns som om jag börjar bli förkyld. Jag har ganska rejält ont i halsen och känner mig så där allmänt hängig och frusen. Men som tur är, än så länge ingen feber. Men visst är det väl ändå så förb... typiskt att bli förkyld semesterns första dag :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0