Lyckorus

Jag inser att jag måste ha blivit gammal. Det är fredag kväll och jag borde vara ute på krogen. Men jag orkar helt enkelt inte. Klockan är inte ens tolv och jag är fullständigt urtrött. Allt jag vill är att bara sova. Fast, om jag inte hade varit uppe till mitt i natten alla veckans övriga dagar skulle jag väl ha varit betydligt piggare nu får man väl anta. Men... nu får jag lida för veckans nattsurfande. Aj, aj, så kan det gå. Men det kommer fler fredagar i mitt liv, det är jag ju faktiskt ganska säker på. Men i kväll vill jag bara sova.

Jag har i alla fall hunnit med ett Friskispass i eftermiddag. Mitt första medelpass. Rent ut sagt skitjobbigt, men verkligen jättekul. Nu känner jag verkligen hur kul det är att träna igen. Kanske är det adrenalinet som ger mig detta lyckorus. Strunt samma vad det må vara, men underbart är det i alla fall. Enda smolken i bägare är att jag känner av benhinnorna. Hoppas, hoppas att det är bättre i morgon, att det bara är en tillfällig grej. Jag misstänker starkt att mina träningsskor är, om inte banditet, i alla fall en starkt påverkande orsak till min benvärk. Jag borde väl köpa nya skor. Men det är dyrt. Och så är det svårt att hitta ett par som inte ger mig skavsår.

Nu ska jag slå på en DVD och låta mig vaggas till sömn. Vilken DVD det blir är nog av underordnad betydelse, ögonlocken slår nog igen innan förtexterna till filmen har rullat igenom.

God natt på er allihop! Vi syns i morgon!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0