Vilken vidrig dag, so far

Idag är jag på ett uruselt humör. Dagen har inte börjat det allra bästa. Efter att torkat kiss efter valpen sex gånger inom loppet av 1 ½ timme kan man lugnt säga att jag är lite less. Och detta trots att jag varit ut med Troy. Många gånger hinner han bara komma in och så kissar han. Visst känner man sig glad? Ska han någonsin bli rumsren??? Men han är duktig och använder tidningarna, även om han inte alla gånger lyckas pricka själva tidningen, och det har också hänt att han markerat vid dörren att han vill gå ut. Men i morse struntade han i allt och det var bara att torka. Vi var väl kanske inte de allra såtaste vänner när vi anlände till mamma och "dagis". Fast jag vet förstås att han bara är en liten valp som inte ännu lärt sig kontrollera sin lilla blåsa, det är bara att torka och se glad ut :)

Värre var det väl egentligen när jag upptäckte stenskottet på Snyggis vindruta. Märkte igår att jag fick ett stenskott, dock ett litet, det hände där motorvägen börjar. Trodde inte att det skulle bli något för att jag har fått större smällar tidigare utan minsta lilla skråma. Men så tur hade jag förstås inte idag. Stenskottet tog precis i kanten av rutan och har sedan vandrat ca sex centimeter inåt rutan. Pratade med Ryds glas idag och de trodde att detta kunde vara för mycket för att laga och att jag kanske måste byta rutan. Ska åka och visa upp rutan idag kl 14. Undrar vad självrisken blir för detta? Självrisken är 35% av kostnaden och minst 1000 kr. Undrar hur mycket en ny ruta kan tänkas kosta? Är väl så typiskt att detta händer en månad när man så väl behöver minsta lilla korvöre. Tänk om man kunde få tag i den bil som gjorde det och stämma den jä... Fast det är väl kanske tur att man inte kan det, det finns ju en risk att man varit skyldig till stenskott på någon annans bil också förstås. Det vet man ju aldrig. Jag hoppas förstås inte.

Så nu förstås ni varför jag är på så uruselt humör. Hoppas att resten av dagen går bättre! Någon som har något kul att berätta för att muntra upp mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0