En lugn och skön början

Om årets första dag visar vägen för resten av året kommer det inte bli mycket gjort 2012. Nyårsdagen har, traditionsenligt, tillbringats liggande i soffan, ätande godis och andra onyttiga rester medan ögonen stirrat sig fyrkantiga på teven. "The same procedure as last year. The same procedure as every year." Men med det undantaget att Ivanhoe känns lite väl uttjatat och har för min del därför bytts ut. Istället har den fantastiskt bra amerikanska serien från 80-talet fått ta på sig rollen som underhållare på nyårsdagen. Jag pratar om Krigets vindar som utspelar sig under andra världskriget. Serien införskaffades med syfte att roa Troy och mig i dag. Men om jag har det väldigt bra här i soffan tycks inte Troy uppskatta mattes val av teveunderhållning. Han har i stället valt att tillbringa nyårsdagen i sovrummet, där han kan ha det lugnt och skönt och lukta på sina... Nej, det var ju Ferdinand. Troy sover tryggt nu när nyårssmällarna tycks vara över.

Det börjar bli dags att försöka lämna den sköna soffan och gå ut i blåsten. För inte heller i år tycks Troy ha lärt sig hur man använder toaletten. Konstigt nog föredrar han att lyfta bakbenet mot en snödriva.


Kommentarer
Postat av: Annelie

japp soffan har känts väldigt skön här också idag, och godiset extra gott :)

2012-01-01 @ 19:52:06
URL: http://anneliesagenda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0