Lost AND found

I går kände jag mig förtvivlad. Ok, kanske förtvivlad är lite överdrivet, men det kändes i alla fall ganska surt. Jag hade tappat en guldörhänge. Jaha, var det inget allvarligare än så, kanske många tycker. Men har ni tänkt så trist det är när bara halva paret av örhängena finns kvar. Vad ska man med det till? Jag har åtskilliga örhängen som förlorat sin make och som bara ligger där i väntan på att en dag kunna matchas rätt med den perfekta partnern. Nästan lite tragiskt när man ser det så, eller hur?

Men detta kvarvarande örhänge går inte detta öde till mötes. Nej, inte denna gången, för maken har kommit till rätta. Gömd under huvudkudden tog han i går ut en välförtjänt semesterdag. Så i dag är vi alla lyckliga, det återförenade guldörhänges paret och inte minst jag. Nu kan jag återigen bära dem och visa upp allas vår lycka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0