Har glömt hur tråkig hösten kan vara

Lite snopet var det allt när jag vaknade i morse och insåg att det regnade, var grått, kallt och allmänt trist. Jag måste erkänna att jag faktiskt glömt att det regnar på hösten. Naivit kanske, men det är faktiskt sannt. Visst, jag vet att det blir kallt. Men på något sätt hade jag inbillat mig att det ända tills vintern kommer skulle skulle vara soligt väder varje dag. Tänk så fel man kan ha. Det insåg jag så fort jag satte mitt ena ben utanför dörren i morse (det andra benet följde efter om än lite tveksamt när det kalla regnvattnet mötte sulan på min skon och mina allt för långa byxben).

En grå och tråkig torsdag går nu mot sitt slut. Kanske väntar solen i morgon. Kanske inte. Men det är i alla fall fredag, veckans absolut bästa dag. Fredagsmyyyyys!




Tröstar mig denna regniga och tråkiga torsdag med minnen från en varm och solig sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0