En vacker höstdag

På söndagen blev det en liten utflykt till stugan. Det sista skulle iordningsställas innan stugan stängs inför vintern.

Hösten har nog kommit längre uppe i Ångermanland än i Sundsvall. Trädens löv var bra mycket gulare där och var och varannat träd börjar också se allt mer nakna ut.

Jag är inte särskilt förtjust i hösten. Det är som om allt förbereder sig inför den kommande långa vintern och börjar gå i idé. Inte bara naturen, utan det känns som om jag också väntar på att slumra till för att sova den långa vintersömnen. Och tyvärr är den känslan den samma år efter år. Men som tur är råder den inte ända fram till vårsolen. När vintern väl är här inser jag att det inte är så mycket att göra åt årstidsfenomenet och känner att det fungerar inte att tillbringa vintern i ett idé. Då vill jag bara ut och göra något kul. Men just nu tror jag att jag höstdeppar lite till. Fast, egentligen är jag inte särskilt deppig just nu. Bara lite sorgsen över att sommaren är slut.

Men trots min lilla höstdepp måste jag i alla fall erkänna en sak. Hösten är verkligen vacker! Med alla dessa varma härliga höstfärger känns det som naturen ramlat ner i en färgblandning av alla de färger. Helt enkelt underbart vackert är det en höstdag som på söndagen, när solen skiner och himlen är alldeles blå.
























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0