Jag har en plan...

Eller borde jag kanske hellre säga "jag hade en plan", för hittills har jag inte gjort mycket varken att följa planen eller att nå målet.

Planen var att jag skulle försöka lära mig Adobe Flash CS4. En tjock, urtråkig, bok är införskaffad och tanken var att jag skulle studera denna för att själv lära mig detta program. Men nej då, det har jag inte gjort. Nämnde jag att boken är URTRÅKIG! För inte kan det väl vara så att jag helt enkelt inte är tillräckligt intresserad? Det hoppas jag verkligen inte i alla fall.

Varför vill jag lära mig Flash?, kanske någon undrar. Orsaken är enkel. När jag pluggade i våras passade jag på att använda studentrabatten man har på Adobe (gör det om ni är studenter, mycket billigare, oändligt mycket billigare. Jag köpte deras paket som jag tror heter Premium (minnet är verkligen inte vad det borde). Det innehåller bland annat Photoshop, InDesign, Illustrator och förstås Flash. Jag var först och främst ute efter de två första för där ligger mitt stora intresse men de andra lockade också. Men det var då och nu är nu.

Jag borde kanske läsa boken en liten stund nu men det är så mycket roligare att hoppa runt bland en massa spännande (förhoppningsvis) bloggar i stället. Fy på mig!




Boring!!!!!!!!! Varför kan de inte skriva databöcker på bloggspråk? Skulle de inte vara mycket roligare då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0