Gult är fult...

har länge varit min åsikt. Jag fullständigt avskyr gula kläder. Det är verkligen den sista färg jag skulle bära på mina kläder. Och nästan än värre är gula väggar. Det spelar ingen roll hur ljust eller mörkt gula väggarna är. Gula väggar är fult i alla de nyanser.

Men hur mycket jag än avskyr gult finns det något som jag älskar gult. Och nej, jag menar inte påsken, även om den faktiskt är helt ok som gul trots allt. Nej, det jag menar är gula blommor i alla de former. Det finns inget som kan lysa upp sin tillvaro så mycket som gula blommor. Helt underbara, det måste faktiskt en gulhatare som jag erkänna. Och underbarast av dem alla är förstås solrosen. Om min dröm om eget hus någon gång går i uppfyllelse lovar jag härmed högtidligen detta: På min tomt ska det finnas solrosor i massor.

Några solrosor har jag inte lyckats fotografera i sommar. Men det finns naturligtvis andra nästan lika underbara gula blommor. De här är några av mina favoriter. Men vilken sorts blommor det är får ni fråga någon annan. Jag vet bara att de är guligt vackra.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0