Cyklamen - Jag älskar som tidsfördriv

Blomsterspråket


Amaryllis (röd)
- Jag högaktar dig från djupet av min själ
Anemon - Din svartsjuka är överflödig
Aster (violett) - Älskar du som jag?
Aster (vit) - Lugna dina upprörda känslor
Blåklint - Det vackra är inte alltid det viktiga
Cyklamen - Jag älskar som tidsfördriv
Förgätmigej - Låt min bild evigt bo i ditt hjärta
Gullviva - Ge mig nyckeln till ditt hjärta
Hortensia - Varför glömde du mig?
Hundkex - Jag är din slav
Hyacint - Vaknande, spirande och gryende kärlek
Iris - Fordra gärna vänskap, men inte kärlek
Jasmin - Bara en natts lycka
Kaprifol - Tvivla inte på min kärlek
Kardborre - Du är alltför efterhängsen
Klöver (röd) - Jag vill förbli fri, som jag har varit
Klöver (vit) - Neka mig inte vänskap
Kärleksört - Får jag aldrig träffa dig ensam?
Ljung - Du är otacksam
Lönn - Du är inte särskilt söt
Maskros - Avvisad kärlek
Myrten - När ska vårt bröllop stå?
Narciss - Jag älskar, men inte dig
Orkidé - Otrohet
Pensé - Tänk på mig
Påsklilja - Jag kan inte uthärda tanken på att mista dig
Ringblomma - Stilla djup sorg, förtvivlan
Ros (röd) - Jag älskar dig
Snödroppe - Du lockar fram kärleken i mitt hjärta
Solros - Storsinthet
Tulpan (gul) - Hopplös kärlek
Tulpan (röd) - Kärleksförklaring
Tussilago - Den första kärleken
Ängsviol - Jag är inte den rätta, som du söker

Källa: karlekspresent.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0