A taste of Harrods

I kväll vandrar jag längs "the memory lane" och jag tar mig så långt tillbaka som till slutet av juni i år när jag och min kompis C tillbringade några toppendagar i en av mina absoluta favoritstäder, London.

Just nu fastnade mina tankar särskilt mycket på den glass vi åt på Harrods. Den var enorm och verkligen supergod. Och framför allt dyr. Hela 17 pund fick jag ge för min glass, och runt 200 kronor är nog den absolut dyraste glass jag någonsin har ätit. Visst hade vi säkerligen kunnat hittat en billigare glass någon annanstans i London, men det är något särskilt med att äta glass på Harrods. Lite mer lyxigt på något sätt. Och så stor glass som det här var så behövde vi ingen lunch den här dagen. Att ersätta lunch med glass låter väl inte så tokigt? I alla fall inte på semestern.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0