Helgen över och ny vecka väntar

Så var det söndag kväll och om bara någon timme går vi in i en ny vecka. En vecka som vi ännu inte vet något om. Vi kanske har saker inplanerade men man kan aldrig vara en sekund säker på att planer följs fullt ut. Och är det inte det som är tjusningen med livet? Att inte veta med hundra procents säkerhet vad som sker minut för minut i ens liv.

Men visst finns det stunder när man helst av allt vill veta hur den kommande dagen ska se ut. Dagarna som man av olika skäl oroar sig för. Sådana har vi allihopa, det är jag är helt säkert på. Men hur besvärlig vi än tror att en dag kommer att bli, är det skönt att veta att man inom inte allt för många timmar får krypa ner i sängen igen. Och att man med största sannolikhet då har överlevt det som på morgon såg oövervinnerligt ut. Det är ju faktiskt så att många av våra "oövervinnerliga" hinder faktiskt inte är oövervinnerliga. Det mesta brukar ordna sig på något vis, förr eller senare och oftast på ett bättre sätt än man någonsin kunnat anat. Så det har det i alla fall varit i mitt liv. Och tack och lov för det, får jag väl lov att säga.

Helgen har verkligen gått i lugnhetens tecken. Och glad för det är jag för jag behövde hämta upp lite sömn. Jag måste verkligen lära mig att sova fler än fem timmar per dygn under veckorna. Sömnbehovet till helgen blir så uppdämnt annars och allt jag gör är då är att sova.

Men en riktigt härlig långpromenad blev det i alla fall på lördag förmiddag. Efter en lång sovmorgon traskade Troy och jag i väg mot Bomhus i sällskap av min kamera. Vi kom hem två timmar senare, trötta men nöjda och med en massa vårbilder som ni kommer att få se här under veckan (orkar inte fixa till dem i kväll). Men annars har det inte blivit mycket vettigt gjort i helgen. Mycket läsning och en och annan tupplur har det blivit. Som sagt, välbehövligt och skönt och jag ångrar inte en enda liten minut av helgen.

Men nu blir det inget mer bloggande. Dags att sova. Jag får inte förstöra resultatet av min utvilande helg med att stanna uppe halva natten nu och bara sova några timmar. Först en snabbkissning ute med Troy, sedan bums i säng.

God natt på er och ha en underbart trevligt vecka :)




Nosslick. Jäkla matte! Hon och kameran ser då allt. En stackars liten pumi får inte ens slicka sig om nosen i fred. Usch för kameran.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0