Fint besök från Sundsvall

Nu har jag haft två underbart trevliga dagar. Partypinglorna från Sundsvall hade hittat hit till Gävle. Det kunde verkligen inte vara mer välkommet. Orsaken var att en av pinglorna hade fyllt jämnt. Hur jämnt tänker jag inte avslöja för då kan ni kära läsare tro att jag är också sådär otrolig gammal som jubileumspinglan är. Och det ju verkligen inte sant. Jag är så oändligt mycket yngre än henne ;). Och det är så otroligt roligt att retas över de antal år som skiljer oss åt.

Innan året är över kommer vi också att ha firat ytterligare en partypingla för samma jämna år. Tänk att man har så gamla vänner ;) (för den som undrar över denna åldersfixering här och nu så kan jag meddela att det är bara ännu ett sett att reta de ålderstigna partypinglorna, snällt va?)

Valborgsfirandet började vi med att käka på Church Street Saloon här i Gävle. Cowboys och amerikanskt så det förslår. Enorma portioner som vi käkade alldeles för mycket av. En och annan av oss var nog tvungen att lätta på knappen i byxorna för att inte spränga dem. Gott var det men mätt blev man. Alldeles för mätt.

Sedan bar det i väg hem till Brynäs för lite god dryck och en massa surr. Krogbesök var planerat, men jag var tvungen att hoppa över det. Jag har ännu inte lämnat Troy ensam hemma så sent på natten och det i kombination att det faktiskt var Valborgsmässoafton med risk för en massa smällare gjorde att jag stannade hemma. Men pinglorna drog i väg ut på stan. Men de blev inte långvariga eftersom de inte kom i väg först klockan ett på natten och krogarna i Gävle stänger tydligen klockan två. Jag kan inte fatta att de stänger klockan två. Vad är egentligen Gävle för en landsortshåla??? I Sundsvall stänger inte krogarna förrän klockan tre. Där ser man, Sundsvall är inte så tokigt.
 


Avstressande. En dag på Fjärran Höjder-badet var precis vad fyra stressade partypinglor behövde.

I dag har vi ägnat oss åt att slappna av. Spa med bastu och bubbelpool och lite övrigt bad på Fjärran Höjder-badet här i Gävle var inplanerat. Och jag kan bara säga en sak. Så otroligt härligt. Förresten, jag kan säga en sak till. Så otroligt välbehövligt för min stackars onda rygg. Det här vill jag göra fler gånger. Och så blev det årets första utebad. Kanske inte utebad i den vanliga bemärkelsen men ändå utebad. I bassängen har man möjlighet att simma ut. Och det var toppen om jag inte hade slagit dumhuvudet på väg ut. En bula högst upp på huvudknoppen blir ett mindre trevligt minne.

Efter en middag bestående av skräpmat, men mycket gott, åkte pinglorna hem till Sundsvall igen. Och jag och Troy blev ensam kvar här i Gävle, snyft. Men vi tröstade oss med en lång härlig promenad och vi lyckades nästan ta oss hem utan att bli allt för blöta i regnet.  

Jag hoppas att Partypinglorna snart återvänder för ett nytt besök här i Gävle. Det finns inga härligare pinglor än pinglorna :). Och nästa gång då får Troy klara några timmar medan matte roar sig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0