En droppad hund

Troy och jag har tillbringat hela eftermiddagen på Gefle Hund- och kattpraktik. Han blev verkligen rejält undersökt. Detta fick han gå igenom:

- undersökning
- temptagning - han hade lite feber
- blodprov med kanyl i benet - blodprovet visade lite uttorkning
- magröntgen - visade bara gaser
- svälja kontrast
- pencillinspruta
- dropp i 2,5 timme
- ännu en magröntgen - inget farligt på denna heller
- dropp i en "puckel" i nacken innan hemgång
 
Han fick också förstoppande tabletter och penicillin utskrivet.

Med tanke på Troys rädsla mot alla levande varelser så måste jag verkligen säga att det gick jättebra. Han var helt enkelt hur duktig som helst. Mattes lille duktige pojke :)

I morgon ska vi tillbaka för mer dropp om han inte skulle vara superpigg. Men det tror jag inte. Det är inte en särskilt pigg och kry kille som ligger och sover i soffan just nu. Jag hoppas verkligen att han snart blir bättre. Det är svårt när en hund är sjuk.

Jag måste säga en sak. Gefle Hund- och Kattpraktik var ett helt fantastiskt ställe. Här kom vi in på akuttid och fick denna otroliga hjälp. Så snälla och hjälpsamma som denna veterinär och djurskötare har jag nog aldrig träffat på. Tack för all hjälp!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0