Längtar till London

Förutom drömmar om sydligare breddgrader drar mina tankar också i väg till London. Världens härligaste stad, iaf av de få jag har besökt. Shopping, kultur och historia blandad i en stor smältdegel. Och som topping på desserten, trevliga människor i alla dess form och slag. Jag skulle gärna kasta mig i bilen, köra raka vägen till Arlanda och ta första bästa flyg till huvudstaden i det brittiska imperiet (kanske inte direkt ett imperium idag). Men det får vänta ett tag till. Kanske kan det möjligtvis bli en weekendtur till sommaren. Hoppas kan man ju alltid.




Fontänerna på Trafalger Square är ett av många sevärdigheter som lockar turister.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0