Snabbrapport från Gävle

Klockan är mycket och jag borde sova men en kort rapport blir det iaf.

Som ni kanske förstår så är jag nu på plats i Gävle. Efter en intensiv flytthelg är det dags att för natt nummer två här på Brynäs (och det heter Brynäs och inte i, det har jag fått bekräftat).

I lördag gick flyttlasset hit och jag kan bara säga tack och lov för snälla släktingar och vänner. Det är helt otroligt vad de ställde upp och slet för min skull, fast de egentligen inte hade någon anledning att göra så. Jag kan bara säga ett jättestort tack till min morbror, kusin Karolina och Cathrine och Henrik. Utan er hade det helt enkelt inte gått. Jag hade missbedömt hur mycket prylar jag verkligen ägde och denna mängd hade jag och mamma aldrig klarat av ensamma. Nu gör jag det igen, glömmer bort att tacka mamma. Jag tar tyvärr alltid för givet att hon ska hjälpa mig. Och det gör hon ju också. Mamma är bäst ingen protest :)

Söndagen tillbringades i Sundsvall. Efter att ha lämnat tillbaka hyrbilen på morgonen blev det några fler timmars sömn innan jag begav mig upp till Haga för att plocka med mig lite av det som blev kvar. Sedan åkte jag, mamma, Troy och Viggo till Gävle. Mamma är här den här veckan för att hjälpa Troy att anpassa sig till den nya lägenheten.

Lägenheten här i Gävle är mysig. Tror jag iaf, alla lådor gör intrycket lite svårbedömt. Man vet inte riktigt var man ska börja i den här röran. Och var man ska placera allt. Hur fick jag plats i en lägenhet som var två kvadratmeter mindre???

Idag var också första dagen på praktiken. Alla verkar trevliga på tidningen. Dagen har bestått av praktisk information, boka intervju till i morgon och skrivande av två notiser. Hoppas mycket på morgondagens intervju. Det ska bli kul. Ett knäck med fotograf.

Dags att krypa ner på soffan (sängen har denna vecka överlåtits till mamma). I morgon är en annan dag fulld med spännande saker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0