Musik i kvadrat...

eller något sådant. Jag har iaf haft en riktigt härlig musiklyssnarkväll i kväll. Det är jättesällan jag lyssnar på musik här hemma. På något sätt kopplar jag mest ihop bil och musiklyssning. Kanske beror det på att jag har betydligt bättre stereo i bilen än här hemma. Men jag tror också att det beror på att tv:n står på dagarna igenom här hemma. Inte för jag tittar hela tiden (då skulle jag knappast få något gjort över huvudtaget) men den står ofta på som både bild- och ljudkälla.

Men i kväll blev det alltså en musikstund. Jag har hittat en ny favorit. En sådan där härligt lugn musik som passar att lyssna på en stilla söndagkväll när man känner att allt man vill är att undvika att komma upp i varv. I'm so relaxed. Min nya favorit kunde ni se uppträda hos Skavlan i fredags, Melody Gardot. Om ni gillar lite jazzig musik och vet med er att ni gillar Norah Jones kan jag rekommendera Melody Gardot. Superbra faktiskt! Ok då, inte riktigt i klass med Norah Jones men absolut värd att lyssnas på.

Just nu strömmar det helt annan musik ut ur pc:ns högtalare. Musik som denna sommar tycks ha ersatt Bon Jovi som min absoluta favoritmusik. Kan ni gissa? Kanske inte, det är ju ett tag sedan de släppte något senast gissar jag. Iaf med originalsångaren eftersom han tyvärr är död sedan många år tillbaka. Favoriten över alla andra just nu är faktiskt Queen. Jag tycker deras musik är helt enkelt underbar för den tilltalar mig på absolut alla möjliga sätt. Och Freddie Mercurys stämma är fantastik. Queen = I just love them!!! (Som ni märker så tycks jag gilla att svänga mig med engelska uttryck i kväll. Man kan undra varför. Jag skyller på trötthet :))

Och där gick Queen över i Michael Jackson. Bara bra musik i kväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0