Klippt var det här

I fredags gick jag förbi Självfallet och bestämde mig för att gå in och höra om det fanns någon drop-in-tid. Och jodå, tid fanns inom fem minuter. Glad blev jag för jag har verkligen sett hemsk ut i håret hela sommaren pga all misslyckad färgning i kombination med sol (den lilla sol som funnits har tydligen hittat till mitt hår). Nu äntligen skulle jag bli fin i håret trodde jag. Men det är nog ingen större hit att ta en drop-in-tid. Frisören verkade ganska småsur, antagligen hade hon sett fram emot en ledig tid eller helt enkelt att få gå hem tidigare, vad vet jag. Och så kom jag här och förstörde allt i sista minut. Fy på mig! Men kan man inte klara av inställda planer ska man heller inte erbjuda drop-in-tider. Nåväl, kommunikationen mellan mig och frisören blev väl inte den allra bästa men vi fick iaf klart att jag ville spara så mycket som möjligt av längderna men att hon fick fria händer att klippa så mycket som behövdes pga risigheten. Och inga större problem innebar väl det. Det gick väldigt fort och så här några dagar efterhand kan jag kanske bara konstatera att bättre klippt har jag väl varit. Under klippningen nämnde jag iaf att jag oftast brukar låta håret självtorka så när klippningen var klar frågade hon om jag ville låta det självtorka även nu. Men eftersom jag befann mig på stan och såg betydligt värre ut i håret än en vanlig morgon så tyckte jag att det var bäst att hon torkade och fönade håret. BIG MISSTAKE!!! Hon satsade på den lockiga looken (iofs inget fel i vanliga fall) och ganska snart såg jag ut som ett troll med även ännu mer risigt hår än när jag kom in genom dörrarna till Självfallet. Det var absolut fruktansvärt fult!!! Jag kan inte beskriva det på annat sätt.

I det läget borde jag väl antagligen ha klagat men jag är inte direkt en person som öppet klagar på sådant jag köpt (dumt, jag vet men sådan är jag tyvärr). Min tanke var att hon har inte hade direkt misslyckats med själva klippningen och att jag kan ordna till håret bara jag kommer ut. Och allt vore väl med detta. Då kommenterar hon att det nu har slutat regna. Själv svarar jag då: Vilken tur, annars skulle håret ha blivit ännu värre! Jag menade verkligen inte att säga det men efter att ha sett det fula virrvarr med lockar i mitt hår så kunde jag ana hur regnet ännu mer skulle förvärra det. Munnen var helt enkelt snabbare än hjärnan och avslöjade vad jag tyckte innan hjärnan hunnit censurera det. Frisören kommenterade inte min freudianska felsägning eller "slip of the tounge" men såg om möjligt ännu surare ut än tidigare.

Väl ute från salongen kunde jag dock dra ut lite lockar mitt på huvudet så jag kunde ta mig till bilen med äran i behåll. Jag kan också säga så här: det var absolut sista gången jag gick till Självfallet. Att för 420 kr få en sådan dålig klippning och stylning är inget jag längtar efter fler gånger. Det skulle inte förvåna mig om Troy kunde göra det snyggare :)





Bild: www.photoxpress.com

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe, de lockar alltid mitt hår med. Vågar inte klippa mig i stan sedan flera år då jag grinade en gång när frisören hade klippt mig. Verkligen ett sätt att visa sitt missnöje på, men kunde inte hjälpa det. Har även upptäckt att frisöreleverna är bättre på att klippa än de riktigt anställda och hur bra låter det?

2009-09-08 @ 02:41:30
URL: http://creativestudio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0