Loppisfynd

Idag blev det en oplanerad tur till Viksjö. Och givetvis måste jag förstås besöka loppis när jag väl är i Viksjö. Och lika mycket givetvis så blev det förstås inköp av fynd. Fast jag inte ska köpa några fler prylar och jag börjar fundera på att sälja ut en massa grejor på Blocket. Men dessa kunde jag helt enkelt inte låta bli.






Är inte katterna otroligt söta? De är runt 30 cm höga och jag gissar de är av gips. De är defintivt inte nytillverkade utan jag gissar på någon gång från 50- eller 60-talet. Hur som helst, otroligt charmiga. Precis sådana figurer som jag är extra svag för.

Gillar man kattfigurer överlag ska man bege sig till loppis i Viksjö. Det fanns katter överallt. Jag frågade om varför så mycket katter. Tydligen hade loppis köpt upp en samling på 850 (!) katter. Helt otroligt! De ni, tänk att ha 850 katter hemma. Allt kan man tydligen samla på. Själv har jag nu två katter. De två första av 850? Jag skulle inte tro det. Jag nöjer med dessa två, om nu inte fler av samma charmighetsgrad dyker upp :)


Kommentarer
Postat av: M- Livet från den blonda sidan

coola katter :) orginella minst sagt!

2009-10-03 @ 23:02:56
URL: http://madds.blogg.se/
Postat av: MissStorm

Visst är de charmiga! Och 2 st är betydligt mer lagom än 850 st... :)

2009-10-07 @ 21:50:57
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0