Inte enligt plan

Den här helgen var tänkt att bli en jättekul helg. Det var den här helgen som fest med partypinglorna stod på dagordningen. Så var det tänkt men så blev det tyvärr inte.

Igår eftermiddag bytte jag från sommardäck till vinterdäck på bilen. Om ni aldrig gjort det själv kan jag berätta att det är jättejobbig. Särskilt om man saknar armstyrka som jag tycks göra. Det var riktigt ruskigt jobbigt. Jag fick verkligen slita. Det är särskilt jobbigt att få däcken på plats och hålla emot när man skruvar i den första hjulbulten (eller vad det kan tänkas kallas). Och det var näst intill omöjligt att få loss två av däcken överhuvudtaget. Jag slet och drog till jag sedan kom på att försöka sparka loss däcken. Och efter ett antal sparkar så lyckades jag iaf. Efter att alla däck var bytta kände jag mig otroligt duktig. Dels för att jag hade klarat att byta däcken men också för att jag sparat in de kronor det kostar att få det gjort av någon firma.

Men ingen glädje varar för evigt. Efter att ha bytt däcken i kyla och regn kände jag mig genomfrusen och väl hemma kröp jag ner i sängen i fosterställning under mitt varma täcke för att tina upp. Givetvis somnade jag. När jag vaknade frös jag fortfarande, hade värk i huvud och nacke, mådde illa och var yr. Verkligen trevligt när man ska på fest, eller hur? Kanske skulle en dusch hjälpa. Nej då, det blev bara värre. Det var bara att inse att jag fick skippa festen. Att känna sig som dagen efter dagen före är verkligen ingen hit. Så det blev ingen fest för mig. Istället tillbringade jag lördagskvällen uppkrupen i sängen med värkande skalle och tyckte synd om mig själv. Jättekul, eller vad tror ni?

Nåja, inget ont som inte har något gott med sig. Jag lyckades spara en massa pengar, dels för däckbytet men också för utekvällen som brukar kunna dra iväg med åtskilliga hundralappar. Fast jag måste erkänna att det var inte någon stor tröst i går kväll.

Tyvärr har söndagen inte heller bjudit på större munterheter. Huvudvärken har hållt i sig och jag kan garantera att jag var i sämre form än de som var på festen. Att gå ut med hunden har idag varit en verklig pina och några längre promenader blev det tyvärr inte. Att hålla huvudet alldeles stilla har varit dagens uppgift.




bild från Fotoakuten

Kommentarer
Postat av: Jullan

Duktiga du! Själv är jag väldigt glad över att ha en karl som sköter den biten! Men du vet ju vad de säger:-Bra kvinna reder sig själv!!

Hoppas du mår bättre nu!

2009-10-26 @ 14:45:41
URL: http://wildlake.blogg.se/
Postat av: Pia

Nä, så tråkigt att du missade festen.. Nog är det orättvist att ha "bakfylla" utan att ens få haft kul före!!! Hoppas du kryar på dig snabbt! kram!

PS. Skitsnygg header du gjort! DS

2009-10-27 @ 20:39:24
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Per-Anders

Håller med om att däckbyte inte är så kul. Faktiskt så är det bland det tråkigaste jag vet. Men i fjol köpte jag en elektrisk mutterdragare och sedan dess går däckbytena lättare, och snabbare.

2009-10-29 @ 23:10:39
URL: http://peranders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0