Tentafredag

Nu är de gjorda, de två tentorna som vi hade i fredags. En tenta i språkriktighet som det inte gick att plugga till och där vi fick använda ord- och språkriktighetsböcker. Jag brukar vara ganska bra på språkriktighet men jag vet ju inte om jag trots det missade en massa. Den andra tentan var i journalistiska metoder. Trots att jag inte pluggat som mycket som jag hade velat (har varit alldels för ofokuserad med tankarna på så mycket annat denna vecka) så tror jag att det finns en rimlig chans att jag faktiskt kan ha klarat den. Hoppas nu bara att känslan inte lurar mig. Vi får inte gå ut på praktik om vi inte har klarat alla moment innan. Men som tur är så ska väl en omtenta hinnas med innan praktiken, om jag nu skulle behöva en sådan.

Det var iaf jätteskönt med en ledig eftermiddag efter tentan. En eftermiddag då jag inte behövde ha dåligt samvete för att jag inte pluggade.

Här hade jag skrivit ett jättelångt inlägg men min knäppa dator lyckades helt få det att försvinna. Sedan datorn omformaterades har mitt tangentbord fått totalt fnatt. Jag sitter och skriver och plötsligt är markören någon helt annanstans än där den borde vara. Och det utan att jag gör något över huvudtaget. Resultatet blir att jag fortsätter skriva på felt rad vilket ofta brukar vara svårt att upptäcka eller, som den här gången, att texten markeras och försvinner. Jag kan säga en sak: JAG TROR JAG BLIR VANSINNIG!!! Är det någon som vet vad som kan ha hänt med min stackars pc.

Nåja, nu tycks jag iaf lyckats ha skrivit vad jag ville, om jag bortser från det jag skrev som försvann. Kanske dags för mig att krypa ner i kojen nu. Mycken står på dagens agenda. Dop, fönstertvätt och bakning av pepparkakor och lussebullar. Sömn behövs nog för att orka med. Så natti natti alla monsterdiggare (varifrån kom det egentligen???)!




Fjolårets inte så vackra lussebullar, men åh så goda. Jag säger så här: Det ska synas att det är hembakt. Och det gör det verkligen :)


Kommentarer
Postat av: Elin

snygg och stilfull blogg!

2009-11-28 @ 01:23:35
URL: http://elinarnehed.blogspot.com
Postat av: Sofia [gaspedal.blogg.se]

mums vad gott med lussekatter :)



förresten, känner du för det skulle jag bli gladare än gladast om du röstade på mitt bidrag, nummer 9, i lindapauline.se 's fototävling :)

2009-11-28 @ 01:24:19
URL: http://gaspedal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0