Nicko Ticko Tinn




 

Och Nicko Ticko Tinn och jag,
Vi for till stjärnorna en dag,
Nicko Ticko Tinn tiralla
Nicko Ticko Tinn tiralla
Nicko Ticko Tinn tiralla och jag.

Vi träffade en brylling där,
Han stod i en trumpetaffär,
Nicko Ticko Tinn tiralla
Nicko Ticko Tinn tiralla
Nicko Ticko Tinn tiralla och jag.

Så bytte vi vår stjärnraket,
Och fick en polkagristrumpet,
Nicko Ticko Tinn tiralla
Nicko Ticko Tinn tiralla
Nicko Ticko Tinn tiralla och jag.

Den blåste vi så att det klang,
Och alla blanka stjärnor sprang,
Nicko Ticko Tinn tiralla
Nicko Ticko Tinn tiralla
Nicko Ticko Tinn tiralla och jag.

                         (Knut Brodin / Lennart Hellsing)
                         




Bilden med strecket på himlen fick mig att tänka på denna sång. Jag blev helt enkelt tvungen att googla den. Det är evigheter sedan jag sjöng eller ens hörde den. Jag minns att det var min fröken Anna-Lisa i lågstadiet som sjöng den här sången med oss. Och kan ni tänka er, trots alla dessa år som förflutit sedan sist så kan jag fortfarande melodin. Sådant man lär sig som barn finns tydligen kvar för evigt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0