En torsdag före fredagen

Vilket härligt väder det har varit idag! Synd bara att jag har suttit instängd i en datasal på Mittuniversitetet arbetande med ett pm. Men det blev iaf lunch vid ån. Jättehärligt!

Just nu känns min hjärna alldeles mosig. Datarummet var varmt och alldeles syrefritt trots öppet fönster så min stackars hjärna har fått slita ont med minimal syretillförsel. Gruppuppgiften var tyvärr ganska trist. Främst för att en grupp på fyra personer är för många för att göra ett sådant kort arbete som det här. Det är för kort för att att dela upp per person och det fungerade inte särskilt bra att jobba tillsammans allesammans. Visst, brainstormingen var helt ok. Men att alla tillsammans samsas framför en dator och tar fram mening efter mening var ingen lyckad idé. Jag hamnade längst bort från datorn och kände att jag knappt fick bidra med något. Det känns konstigt att inte vara den som skrivit arbetet. Nu måste jag lägga mitt betyg helt i händerna på dessa två okända människor. De är säkert jätteduktiga men jag känner att jag inte kan säga att jag har detta arbete under kontroll och det stör mig rejält. Men, men... kanske nyttigt för mig.

Snart är det dags för veckans andra tvhöjdpunkt, Private Practice. Vad är det med mig och läkarserier egentligen? Varför tycker jag att sådana serier är så bra? Det kanske inte är så nödvändigt att få reda på svaren till dessa frågor utan istället bara njuta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0